Tuesday, July 12, 2011

Safari Lake Nakuru National Park 28 juni

Jag hoppas få lite bilder från de två systemkameror som befann sig på samma safari som jag, men så länge får ni nöja er med mina bilder!
Soluppgång...klockan är kvart i sju och det är svinkallt (nåja, allt är relativt, men jag hade klätt mig för en varm afrikansk dag), men vackert.

Buffel i morgon(icke)ljus

Babianer. Hur många som helst, i träden, runt bilen...

Okej den här bilden är bara med för dess konstnärliga poänger, mycket nöjd. I bakgrunden skymtar mitt sällskap, Sarah från nya Zeeland som ska jobba som förskollärare för småttingar på ett barnhem utanför Nakuru i 1,5 år och hennes föräldrar som var på besök och som var anledningen till att det blev en safari nu.

Zebra, eller "randig åsna" som det heter på swahili. Kanske världens läckraste djur. Men varför bli djur läckra bara de har ett häftigt mönster? Det är ett jävligt häftigt mönster i alla fall.

Pelikaner, i bakgrunden flamingosarna som sjön är berömd för, även om det var lite lågsäsong för flamingosar just nu.

Noshörningar, och en likadan bil som den vi åkte med.

Giraffer! Mitt andra favvodjur.

Eh...apa. Oklart vad den kan heta.

2 comments:

  1. Fina! Äntligen hittat bloggen.

    Kramar, Clara

    ReplyDelete
  2. Riktigt fotografiska skills, wow!!! Det var riktigt konstnärligt och snyggt... Begåvad syster man har!!!
    F.ö. är jag inte alls avundsjuk på dig som varit på safari, nej då, inte det minsta...

    ReplyDelete