Wednesday, July 27, 2011

hey you, want to buy?

Vistelsen i Mombasa förmörkades av nyheterna från Norge. Ofattbart. Och jag fick ändå bara en liten liten bråkdel av vad ni måste ha hört i Sverige, men mina tankar var ständigt där.

Annars var det en väldigt rolig veckända. När vi kom till Nairobi visade det sig att Sophias kusin ägde ett stort företag och var ganska jävla rik. Så kom det sig att bilresan dit, det fyrstjärniga hotellet, de storslagna buffémiddagarna, inträdet till sevärdheterna, luncherna, båtturen med snorklingen, var helt gratis för mig. Dock inte ölen när vi gick ut, kusinen följde nämligen inte med ut;-) Vi bodde precis vid stranden och morgondopp i indiska oceanen, fina grejer! På söndagen lösgjorde jag mig från mitt medelåldriga sällskap och hälsade på en natt hos några kompisar till Anna och Vincent, som håller på att starta ett barnhem i Mombasa. Tammi gjorde mig också sällskap till sydkusten, lugnare än nordkusten där jag bodde, och fantastiskt, vilka stränder! Det var dock inte riktigt så nära som jag trodde...den dagen tog vi sju matatus (minibussar) varav två resor var på minst en halvtimme, en motorcykel och två färjor för att komma tur och retur. Men - värt! Bilder kommer.

Tog nattbussen tillbaka till Nakuru ensam eftersom jag hade stannat lite extra i Mombasa och var framme klockan sju på morgonen, det var kallt och regnigt. Men det bättrade sig till en fin dag och det är lite skönt att vara "hemma" igen, även om jag hoppas att en dag komma tillbaka till de kritvita stränderna...mmmm....

No comments:

Post a Comment