Tuesday, July 5, 2011

kulturkameleonten

Till skillnad från för tio år sedan, när jag åkte till Venezuela för ett års vistelse, är jag numera kulturadapterande in absurdum, helt utan stolthet. Jaha så här klär ni er i uppstyrda kläder i tantmaterial när ni jobbar, dvs inte alls min stil? Jamen då gör jag det med! Sophie reagerade med avsky när hon såg mitt ostrukna jag så numera stryker jag till och med mina tantmaterialskläder innan jag kliver iväg till sjukhuset.



Okej hade ingen bra bild, ni får nöja er med denna. Den är ju så stilig så ingen lär bli missnöjd... Men jag fattar inte mitt hår växer med racerfart i det här jävla klimatet, vad är grejen med det? Jag klippte mig precis innan jag åkte och det var ju i ärlighetens namn 320 kronor jag kunde ha tagit bort betydligt mer hår för. Och att hitta en vithårsfrisör här....eh, nah.

1 comment:

  1. Men vad fiiiiiin du är då. Vore roligt om du traskade in sådär på Ackis efter ditt uppehåll i din nya klass. Hihihi. Kram Sandra

    ReplyDelete