Wednesday, July 27, 2011

Papaya och KC

Tydligen är det svårt att kommentera, varför vet jag inte för jag har gjort mitt bästa för att underlätta, men tråkigt är det i alla fall. Sitter och äter frukost, för tillfället papaya och mango, och ska om en strax ringa min motorcykelman för färd ut till hälsocentralen. Det har...inte riktigt fungerat med den placeringen och jag har inte varit där sen förra måndagen, Haley är inte nöjd med dem men det är lite mitt fel också, jag valde ju att inte vara där utan på sjukhuset och sen försvann j nästan tre arbetsdagar när jag reste iväg.

Ska försöka stanna hemma ikväll, senast var någon gång i början på förra veckan, och det är ju ändå något speciellt med mitt och Sophias dåsande framför dubbade mexikanska såpor. Igår var det temaparty på Guava igen, denna gången hats and boots (som jag hela tiden tyckte dom sa hats and boobs, så det var nog tur att jag först såg temat i skrift). Introducerades för ett nytt begrepp och nya människor, nämligen "KCs", vilket är Kenyan Cowboys. Om jag har förstått det hela rätt är det är vita personer vars familjer har varit här sen kolonialtiden, äger stora farmer och har snuskigt mycket pengar. De har levt hela sina liv här, men räknar sig som britter. På lördag är det avslutning av nåt rally, som körs framför allt av KC:s. Jag kommer vara där, det kommer bli spännande. Inte själva rallyt kanske, men att se vilka som är där.

3 comments:

  1. Hej min kjæra! Jag tænker på dig ska du veta. Din blogg har just fått sysselsætta mig en stund medans jag væntar på att få gøra ett prov på NSB (dær jag nu jobbar eller just nu går jag bara den førberedande kursen och gruvar mig till mitt førsta kundsamtal) Det ær något fel på Lisa, vårat 1800-tals-biljettsystem, så nu har vi bara raaaaast i væntan:) Det låter som du har det helfint i afrika, shit vad du får uppleva! Jag ønskar att jag hade haft møjlighet att iaf kommit och hælsa på. Se till att bara njuta nu, pløtligt ær du hemma igen! Gulligull från din Hanna!

    ReplyDelete
  2. Ha nu kom jag på hur man kommenterar! Man trycker på klockslaget. Sms:ade dig förra veckan, men verkar som att du också haft mobilbekymmer. Undrade över vaccina tioner och sånt, men nu har jag tagit allt möjligt. Vad mer ska jag tänka på? Kenya känns surrealistiskt från skärgårdsön jag befinner.mig på.

    ReplyDelete
  3. Amiiiiiiga!! Upptäckte din blogg i dag och har nu läst varje ord
    Så häftigt alltihopa- du skriver så bra och dina kort e fantastiska!
    You made My day!!
    Njut varje dag med upplevelser och lycka till - du e bäst!!

    Kram från Marit

    Ps: AFS hälsar också ;-)

    ReplyDelete