Wednesday, July 20, 2011

Mot kusten!

Fasen vad lite jag hör från Sverige, har fått nåt enstaka mail (tack Anna och Emma och mamma och säkert nån mer) och nåt sms och nån blogg, men annars är det mest bara facebookuppdateringar och det är ju ärligt talat ganska så intetsägande. Maila gärna eller kommentera eller sms:a, +254-704-330 204 (fick inte tillbaka min mobil, men däremot mitt nummer och kvarstående saldo)(och jag köpte en nästan likadan mobil, som inte kan svenska, men har meckakompass och en funktion för att påminna om bönetiderna).

Har försökt få klarhet i en resa till Mombasa, eftersom jag vill till kusten, och det har varit många om och men men nu ska jag åka med samma gäng som var i lake Bogoria förra helgen, ikväll möter vi dem i Nairobi för avfärd tidigt imorgon bitti. Med en troligt kenyansk försening på cirka många timmar...men jag håller det öppet att stanna någon dag extra ifall jag känner att det blir alltför kort. Det är också lite veligt om jag ska vänta på Jessica med att resa, men vi ska till Masai Mara när hon kommer, och säkert också till Lake Nakuru tillsammans, och så värst mycket tid tillsammans har vi inte, knappt två veckor, och det är dumt att skjuta upp saker, framför allt här.

Jag har ju sån tur att jag dels kommer väldigt bra överens med min värdmamma (förutom att hon är en sån kycklingmamma! jag är ändå nästan 27...;) och att jag dessutom är den första volontären som bor här, så det är fortfarande spännande. Det är antagligen det som ger mig chansen att åka till ställen med henne och hennes vänner, och det är jag såklart väldigt tacksam för!

Massa kramar till er därhemma!

2 comments:

  1. Din blogg är grym. Den är den, Anders och Måns och Matilda på Skype som gör att jag överlever här i Finland. Hoppas du har det asfett! / Linus

    ReplyDelete
  2. Åh sötnos! Visste inte att du läste här. Ser fram emot att höra om Finland, och allt annat förstås! Massa kramar!

    ReplyDelete