Monday, August 8, 2011

Baby Elephant Walk

Stackars Jessica. Sen hon blev hämtad kl 06.00 i onsdag morse har det verkligen gått i ett eftersom jag vill göra mesta möjliga av mina sista veckor här. Själv hade jag flera veckor av lätt uttråkat slappande innan jag kände tillräckligt mycket folk för att det skulle bli action hela tiden.

Haley och Jessica väntar på att klockan ska bli prick 11, så man får komma in på barnhemmet.

När hon hade kommit åkte vi till ett elefantbarnhem för föräldralösa elefanter. Det har öppet en timme om dagen för besökare, och det är när elefantbarnen får mjölk ur jättestora nappflaskor, resten av tiden tränas elefanterna att vara elefanter i det vilda. Vi lärde oss massor om elefanter, till exempel att deras hälsa påverkas väldigt lätt av deras psyke, och att de därför kan dö om de såg sin mamma dödas och sen inte kommer över det. Många av elefanterna var föräldralösa på grund av tjuvjakt efter elfenben. Jag skrattade innan åt Haleys amerikanska entusiasm för hur söta elefanterna var, men så fort de kom...dom var otroligt söta.
Om elefanterna söker kontakt, är det okej att klappa dom.

Mums. Mjölk. Massa mjölk.


Okej och det skulle ju vara grymt att göra en video med dom är sötnosarna och spela baby elephant walk för tre fagotter till. Det ska jag ta tag i.

No comments:

Post a Comment