Monday, August 1, 2011

Mombasa runt Emmadagen


Den bjudande kusinen på sitt kontor i Nairobi.

Sophia, jag och Sophias syster Lynda just ankomna i Mombasa.
Vårt flådiga hotell.
Vår flådiga strand vid hotellet. Lägg märke till jobbiga strandförsäljare.

Jesusfortet i Mombasa. Byggt av portugiser för att skjuta muslimer. Tror jag. Kan ha missat nånting där i guidningen.

-Sätt dig på den!
-Men får man verkligen sitta på dem?
-Javisst!

Man fick inte sitta på dem.



-Nej! Gör det inte!
Min resegrupp var skräckslagen när jag inte bara insåg att jag fick snorkla utan också tänkte hoppa i och göra det. Men då var jag också den enda simkunniga av oss så rädslan var väl inte helt obefogad.

Mata fiskar under båt.


Solnedgång och palmer. Ha ha! Klyschigt.


Bilfärja för att ta sig till den södra kusten om Mombasa. Fullpackad med ffa människor men också några bilar.

Diani beach på sydkusten. Lugnare än nordkusten och förförande vackert.

No comments:

Post a Comment