Monday, August 8, 2011

Maasai mara



Jag har ju verkligen inte tid att blogga nu, det är nu precis en vecka tills jag ska sätta mig på planet hem. Men här kommer i alla fall lite djurbilder från Maasai Mara och vår fantastiska safari där, jag har inte hunnit kolla vilka bilder som är bäst så det här är bara...bilder, helt enkelt. Håll tillgodo!
Giraffer.
Det var ju "the great migration" till Serengeti när vi var där, så det var hur mycket gnuer som helst, och många av dem prydligt uppradade för sin vandring.

Okej det ligger faktiskt två geparder där mellan buskarna, jag såg dem i kikaren!

Vad är det med mig och bufflar och dåligt ljus? En till i alla fall.

Elefanter! Hurra!

Lejon. Såg vi massor. Här är några som ligger och vilar i kvällssolen.

Zebra crossing. Hö hö. Hö.

Flodhästar.

Gamar och maraboustork.

Och här - det häftigaste av allt ety mycket svårsedd: Leoparden!

No comments:

Post a Comment